СТОП НЕЗАДЕКЛАРОВАНІЙ ПРАЦІ! П’ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВИНІС ПОСТАНОВУ

23 липня 2021

Відповідно до ст. 259 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП України), на підставі пп. 3 п. 5 Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року № 823, на підставі Наказу Головного управління Держпраці в Одеській області (далі – Головне управління) від 03.09.2020 року № 2366 про проведення інспекційного відвідування у вересні 2020 року інспекторами відділу з питань трудових відносин Управління з питань праці Головного управління проведено інспекційне відвідування ФОП Табака А.В., який здійснює господарську діяльність на пляжному комплексі «CubaBeachClub».

За результатами відвідування головними державними інспекторами складено Акт інспекційного відвідування фізичної особи, яка використовує найману працю.

Згідно до вказаного Акту, у ході відвідування було встановлено правопорушення ФОП Табака А.В. вимог приписів ч.1 ст. 21 КЗпП, ч.3 ст.24 КЗпП та Постанови Кабіну Міністрів України №413, а саме: Підприємець допустив до роботи без оформлення трудового договору 5 осіб.

Слід нагадати, що, згідно із ч.3 ст.24 КЗпП України працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Абзацом 2 ч.2 ст.265 КЗпП України передбачено, що юридичні та фізичні особи – підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків – у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення, а до юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю та є платниками єдиного податку першої – третьої груп, застосовується попередження.

За результатами державного контролю, на підставі акту інспекційного відвідування Головним управлінням винесено Постанову про накладення штрафу у розмірі 250 000 грн. (двісті п’ятдесят тисяч грн. 00 коп.).

Не погоджуючись із зазначеною постановою, позивач ФОП Табака А.В. звернувся до суду із позовом.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2021 року, у задоволенні адміністративного позову суб’єкта господарювання до Головного управління Держпраці в Одеській області про визнання протиправною та скасування постанови від 08.10.2020 року відмовити.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду, ФОП Табака А.В. подав апеляційну скаргу, у якій зазначено, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому просить оскаржуване рішення скасувати та ухвалити нове, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 19 травня 2021 – залишеним без змін.

Апеляційний суд зазначив, що відповідачем (Головним управлінням) доведено правомірність своїх дій щодо притягнення позивача до відповідальності за порушення законодавства про працю. В той час, позивачем не надано належних та допустимих доказів, які б свідчили про обґрунтованість заявлених позовних вимог.

Тим самим, ФОП Табака А.В.  зобов’язано сплатити штраф у розмірі 250 000 грн. (двісті п’ятдесят тисяч грн. 00 коп.).