Що потрібно зробити для запобігання або врегулювання конфлікту інтересів?

04 червня 2021

Відповідно до статті 28 Закону України «Про запобігання корупції» щодо конфлікту інтересів, як потенційного, так і реального, державні службовці зобов’язані: не допускати його виникнення; повідомляти про його наявність; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; вживати заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Крок 1. Впевніться в тому, що ви дійсно не маєте конфлікту інтересів.

Якщо ви не впевнені в тому, чи є у вас конфлікт інтересів, ви можете звернутися до НАЗК за отриманням роз’яснення:https://bit.ly/3v79Xib.

Важливо:отримати роз’яснення можуть саме особи, які мають сумніви щодо наявності в них конфлікту інтересів. Щоб отримати якнайбільш чітке роз’яснення, у зверненні потрібно зазначити таку інформацію:

  • зміст ваших повноважень;
  • зміст приватного інтересу та ситуації (дії/рішення), стосовно якої (яких) у вас є сумніви щодо наявності конфлікту інтересів;
  • документи, які підтверджують інформацію, вказану вище.

Після того, як ви отримаєте підтвердження від НАЗК про те, що у вас немає конфлікту інтересів, ви можете продовжувати виконувати свої службові повноваження без вжиття додаткових заходів. Якщо НАЗК підтвердить наявність конфлікту інтересів, дивіться крок два.

Крок 2. Повідомте свого керівника про те, що у вас є реальний чи потенційний конфлікт інтересів до кінця наступного робочого дня від моменту, коли ви дізналися про конфлікт. Якщо ви перебуваєте на посаді, яка не передбачає наявність безпосереднього керівника (наприклад, міський чи сільський голова), про конфлікт інтересів потрібно повідомити визначений законодавством орган або НАЗК.

Крок 3. Для того, щоб повідомити про конфлікт інтересів свого керівника або НАЗК, скористайтеся зразками.

У законодавстві не зазначено, у якій саме формі необхідно повідомляти про конфлікт інтересів. Проте НАЗК рекомендує повідомляти про реальний/потенційний конфлікт інтересів у письмовій формі з реєстрацією документа відповідно до існуючої системи діловодства.

Якщо ви повідомляєте про конфлікт інтересів безпосереднього керівника, скористайтеся формою, яка вказана у методичних рекомендаціях НАЗК.

Якщо ваша посада не передбачає наявності безпосереднього керівника, використайте форму повідомленнядо НАЗК.

Крок 4. Передайте повідомлення керівнику або надішліть його до НАЗК.

Якщо Вам потрібно повідомити НАЗК про конфлікт інтересів, надішліть поштовий лист на адресу бульвар Дружби Народів, 28, м. Київ, 01103.

К. Гурінова,

завідувач сектором з питань запобігання

та виявлення корупції