Як правильно визначити страховий стаж для нарахування допомоги по тимчасовій втраті працездатності

25 листопада 2021

Фахівці Фонду соціального страхування України під час консультаційної наради,  проведеної Федерацією роботодавців України, роз’яснили порядок визначення страхового стажу для розрахунку суми допомоги за лікарняними листками.

Щодо визначення страхового стажу для розрахунку суми допомоги за лікарняним

Допомога по тимчасовій втраті працездатності покликана компенсувати працівнику втрачений за час лікування заробіток. Її розмір залежить від середньоденного доходу і тривалості страхового стажу – сума допомоги складе від 50% середньої зарплати (якщо стаж до 3-х років) і до 100% (якщо стаж понад 8 років).

Для визначення страхового стажу, якщо застрахована особа працює на одному підприємстві менше 8 років, можуть використовуватись такі відомості:

додаток 4 «Форма ОК-5» (Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування);

додаток 5 «Форма ОК-7» (Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування);

додаток 9 «Дані про трудовий та страховий стаж» (Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування);

– трудова книжка.

Якщо працівник почав трудову діяльність у 2016 році та пізніше, достатньо врахувати дані з додатку 9. Це пов’язано з тим, що з 01.01.2016 для платників єдиного внеску було запроваджено однакову ставку єдиного внеску в розмірі 22%. Тож, починаючи з цієї дати, страховий стаж за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та за пенсійним страхуванням співпадають.

Однак до цього періоду страхові стажі можуть мати відмінності, тож використовувати дані з додатку 9 потрібно з обережністю, наголосила під час наради начальниця управління страхових виплат і матеріального забезпечення ВД ФССУ Світлана Зарубіна. Період страхового стажу з 01.01.2011 по 01.01.2016 необхідно обчислювати з використанням довідок «Форма ОК-5» або «Форма ОК-7», а також даних про трудову діяльність, зазначених у трудовій книжці. А період страхового стажу до 2011 року – на підставі трудової книжки.

Водночас, завдяки роботі Пенсійного фонду по цифровізації трудових книжок, після її завершення визначення страхового стажу суттєво спроститься.

За матеріалами Фонду соціального страхування України

https://www.pfu.gov.ua/sm/130463-dovidka-ok-5-dlya-chogo-potribna-ta-yak-yiyi-otrymaty/

Прес-служба Головного управління