Як організувати трудові відносини в умовах воєнного стану? Ці питання розглянули з працівниками поліграфічних підприємств Одеси

21 листопада 2022

Головний державний інспектор Анастасія Лисенко відвідала трудові колективи підприємств поліграфічної промисловості: ТОВ “НЬЮ МЄДІА”, ПП “СТУДІЯ ПЕЧАТЬ”, ПП “АЛЕН”, ТОВ “ГРАТЕК”.

На підприємствах, де  працює біля 30 осіб, добре організовано роботу з охорони праці. Немає нещасних випадків і професійних захворювань. Однак представник Держпраці відвідала ці підприємства з профілактичною метою,

проінформувавши про ризики нещасних випадків на виробництві та зниження рівня незадекларованої праці в 2022 році.

Фахівець Головного управління поінформувала про ризики та профілактику нещасних випадків в процесі трудової діяльності. У зв’язку з цим обговорили основні вимоги Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві.

Як потрібно оформляти дозвільні документи в період воєнного стану? Це турбує практично всіх виробничників, і саме про це запитали передусім.

А. Лисенко роз’яснила, що, згідно з Деякими питаннями забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану, право на провадження господарської діяльності насамперед може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі – декларація), без отримання дозвільних документів.

Інспектор докладно розповіла про оформлення декларації.

Представник Держпраці і посадові особи підприємств поліграфічної промисловості, в рамках кампанії «Виходь на світло!», обговорили питання організації трудових відносин в умовах воєнного стану, ризики і наслідки незадекларованої праці, в черговий раз окреслили переваги легального працевлаштування, серед яких — страховий стаж, соціальні виплати, гарантована відпустка тощо.

Анастасія Лисенко вкотре підкреслила, що незадекларована праця позбавляє людину соціальної захищеності: людей старшого віку – достойних пенсій, хворих – оплати лікарняних листків, а безробітних – грошової допомоги по безробіттю тощо.

Інспектор поінформувала присутніх про різницю надомної та дистанційної роботи, трудові і соціальні гарантії для працівників з дітьми, а також оформлення неповнолітнього працівника.

Більше інформації за посиланнями

https://dsp.gov.ua/trudovi-vidnosyny-pid-chas-voiennoho-stanu-v-ukraini-shcho-zminylosia/

https://pratsia.in.ua/

Прес-служба Головного управління